Realizované projekty
& vylepšováky

Vytvorili sme niekoľko online aplikácií a vylepšení
vďaka ktorým majú slovenský spotrebitelia jednoduchší život

Projekty realizované Spotrebiteľským Centrom

Pomôcka na odstúpenie od zmluvy

PREBIEHAJÚCI PROJEKT
Vytvorte a odošlite oznámenie o odstúpení od zmluvy on-line pod našou hlavičkou

Magazín Spotrebiteľ

PRIPRAVUJEME
Intenzívne pracujeme na spustení tohto projektu. Ak sa chcete podieľať na jeho realizácii kontaktujte nás

AKTUÁLNA KAMPAŇ

Nebankovke POHOTOVOSŤ už nezaplatím ani cent

Zapojte sa do kampane
je to bezplatné

Popisy realizovaných projektov

Práva-Spotrebiteľa.sk

Cieľom projektu Práva-Spotrebiteľa.sk bolo vytvorenie univerzálnej a najmä jednoduchej databázy spotrebiteľských práv naprieč všetkými odvetviami trhu na princípe "otázka - odpoveď".

Vďaka prevádzke našej Spotrebiteľskej Poradne a analýze doručovaných otázok sme získali podrobný prehľad o problémoch s ktorými sa spotrebitelia najčastejšie stretávajú resp. na ktoré sa najčastejšie pýtajú.

Projekt financujeme z vlastných finančných zdrojov, darov a príspevkov občanov, ktorí využívajú naše služby. Malú časť nákladov pokrýva príjem z reklamy. Prevádzku webovej stránky prava-spotrebiteľa.sk podporil Websupport sponzorovaným The Hostingom.

Práva-Spotrebiteľa.sk

ZmluvnéPodmienky.sk

Realizovať projekt s názvom ZmluvnéPodmienky.sk sme začali na jeseň 2013. Cieľom projektu bolo vytvorenie sofistikovaného a najmä automatického informačného systému na monitoring zmluvných podmienok elektronických obchodov, cestovných kancelárií a ďalších podnikateľských subjektov kde spotrebitelia najčastejšie hlásili problémy.

V júni 2015 bol do ostrej prevádzky spustený monitoring zmluvných podmienok elektronických obchodov. V priebehu pol roka bolo skontrolovaných viac ako 6 000 e-shopov prevádzkovaných firmami so sídlom na území Slovenskej republiky alebo s národnou doménou .sk. Dôležitým výstupom monitoringu bolo najmä to, že až 75% všetkých monitorovaných elektronických obchodov nemalo splnené povinnosti vyplývajúce z nového zákona už rok platného zákona. Aktuálne podmienkam zákona nevyhovuje iba niečo málo viac ako 32 % elektronických obchodov.

V júni 2016 sme začali monitorovať zmluvy o finančných službách, ktoré sú uzavierané so spotrebiteľmi. Výsledkom monitoringu sú nielen odporúčacie stanoviská spotrebiteľom a rady ako sa môžu brániť ale taktiež aj individuálne žaloby na ochranu práv spotrebiteľov a žaloby o abstraktnej kontrole spotrebiteľských zmlúv.

ZmluvnéPodmienky.sk

Elektronická Podateľňa