Realizované projekty
& vylepšováky

Vytvorili sme niekoľko online aplikácií a vylepšení
vďaka ktorým majú slovenský spotrebitelia jednoduchší život

Projekty realizované Spotrebiteľským Centrom

Pomôcka na odstúpenie od zmluvy

PREBIEHAJÚCI PROJEKT
Vytvorte a odošlite oznámenie o odstúpení od zmluvy on-line pod našou hlavičkou

Magazín Spotrebiteľ

PRIPRAVUJEME
Intenzívne pracujeme na spustení tohto projektu. Ak sa chcete podieľať na jeho realizácii kontaktujte nás

2 PERCENTÁ Z DANÍ

Projekty realizuje z vlastných zdrojov a vďaka podpore slovenských spotrebiteľov

Z dvoch percent z daní
môžeme naďalej realizovať tieto projekty a vytvárať nové

Popisy realizovaných projektov

Práva-Spotrebiteľa.sk

Cieľom projektu Práva-Spotrebiteľa.sk bolo vytvorenie univerzálnej a najmä jednoduchej databázy spotrebiteľských práv naprieč všetkými odvetviami trhu na princípe "otázka - odpoveď".

Vďaka prevádzke našej Spotrebiteľskej Poradne a analýze doručovaných otázok sme získali podrobný prehľad o problémoch s ktorými sa spotrebitelia najčastejšie stretávajú resp. na ktoré sa najčastejšie pýtajú.

Projekt financujeme z vlastných finančných zdrojov, darov a príspevkov občanov, ktorí využívajú naše služby. Malú časť nákladov pokrýva príjem z reklamy. Prevádzku webovej stránky prava-spotrebiteľa.sk podporil Websupport sponzorovaným The Hostingom.

Práva-Spotrebiteľa.sk

ZmluvnéPodmienky.sk

Realizovať projekt s názvom ZmluvnéPodmienky.sk sme začali na jeseň 2013. Cieľom projektu bolo vytvorenie sofistikovaného a najmä automatického informačného systému na monitoring zmluvných podmienok elektronických obchodov, cestovných kancelárií a ďalších podnikateľských subjektov kde spotrebitelia najčastejšie hlásili problémy.

V júni 2015 bol do ostrej prevádzky spustený monitoring zmluvných podmienok elektronických obchodov. V priebehu pol roka bolo skontrolovaných viac ako 6 000 e-shopov prevádzkovaných firmami so sídlom na území Slovenskej republiky alebo s národnou doménou .sk. Dôležitým výstupom monitoringu bolo najmä to, že až 75% všetkých monitorovaných elektronických obchodov nemalo splnené povinnosti vyplývajúce z nového zákona už rok platného zákona. Aktuálne podmienkam zákona nevyhovuje iba niečo málo viac ako 32 % elektronických obchodov.

V júni 2016 sme začali monitorovať zmluvy o finančných službách, ktoré sú uzavierané so spotrebiteľmi. Výsledkom monitoringu sú nielen odporúčacie stanoviská spotrebiteľom a rady ako sa môžu brániť ale taktiež aj individuálne žaloby na ochranu práv spotrebiteľov a žaloby o abstraktnej kontrole spotrebiteľských zmlúv.

ZmluvnéPodmienky.sk

Elektronická Podateľňa