Markíza a Skylink putujú na Protimonopolný úrad. Vraj zneužívajú postavenie

Alza a Skylink v reklamách zavádzali
17.12.2016
Ak sa niekto zapletie s nebankovkou, je skoro isté, že ho podvedie (rozhovor)
28.12.2016

Markíza a Skylink putujú na Protimonopolný úrad. Vraj zneužívajú postavenie

Nezisková organizácia Spotrebiteľské centrum podala podnet na Protimonopolný úrad SR. Nepáči sa jej počínanie TV Markíza pri informovaní o svojom odchode z terestriálneho vysielania. Údajne pri ňom prostredníctvom webu presadzuje satelitného operátora Skylink.

„Zvýšenie kvality nielen spôsobu, ale i vysielacej štruktúry vítame, avšak za absolútne negatívne a neprijateľné považujeme jednostranné a podľa nášho názoru aj účelové odporúčanie služieb Skylink televíziou na webe, v reklamných spotoch alebo pop-up oknách počas vysielaných programov,“ uviedol na webe organizácie jej riaditeľ Miroslav Antoňak.

Reklamný priestor patrí Skylinku napríklad na podstránke AkoNaladit.Markiza.sk, ktorá návštevníkov informuje o alternatívnych možnostiach televízneho príjmu.

Vraj diskriminuje konkurenciu

Spotrebiteľské centrum je názoru, že konaním Markízy a Skylinku dochádza k diskriminácii menších poskytovateľov a šíriteľov digitálneho vysielania.

„Nakoľko máme dôvodné podozrenie zo zneužitia dominantného postavenia televízie a satelitného šíriteľa televízneho signálu, obrátili sme sa v záujme ochrany hospodárskej súťaže a ekonomických záujmov spotrebiteľov s podnetom na Protimonopolný úrad SR,“ nechal sa počuť Antoňak.

Skylink: Len využívame príležitosť

„Skutočnosť, že Markíza opúšťa terestriálnu televíznu platformu, vnímame ako príležitosť pre získanie nových zákazníkov. Preto sme sa rozhodli investovať do inzercie na programoch televízie Markíza a na ich webe,“ uviedol pre Živé.sk člen predstavenstva M7 Group, ktorá Skylink prevádzkuje, Jaromír Glisník.