Štátny Tipos prispel na ochranu spotrebiteľov, stala sa z toho politická antikampaň

Kampaň pre spotrebiteľov za osemtisíc eur nezaznamenali ani združenia, ktoré sú v oblasti spotrebiteľských práv etablované. Spotrebiteľské centrum ani Združenie slovenských spotrebiteľov o občianskom združení Nahlas nikdy nepočuli.

SPIS_tipos_dar-oz-Nahlas

SPIS_tipos_dar-oz-Nahlas

Že sa z ochrany spotrebiteľov stal pre „našich ľudí“ (rozumej: „ich“) výhodný biznis informoval denník SME už 23. apríla 2016, krátko po parlamentných voľbách. Kandidovala v nich aj primátorka Prievidze Katarína Macháčková.

Občianske združenie Nahlas vzniklo v apríli 2015 a v novembri (2015) získalo osemtisíc eur od štátnej lotériovej spoločnosti Tipos na komunikačnú kampaň o právach spotrebiteľov a ich využívaní v bežnom živote.

Katarína Macháčková tvrdila, že podobnú kampaň nikde nezaregistrovala. Namiesto toho však pred parlamentnými voľbami čelila antikampani, ktorá sa podľa nej skrývala za toto občianske združenie. „Vyvoláva to pochybnosti o občianskom združení a aj o tom, na aké účely mu boli peniaze zo štátu poskytnuté,“ vyjadrila sa v Prievidzskom Echu.

Existenciu nenápadnej spotrebiteľskej kampane, ktorú štát podporil ôsmimi tisíckami, nechcel v tom čase zdokladovať ani darca ani organizátor kampane. Namiesto toho sa združenie Nahlas rozhodlo dotáciu vrátiť. Či sa tak stalo nevedno.

O kampani nikto nič nevedel

Kampaň pre spotrebiteľov za osemtisíc nezaznamenali ani združenia, ktoré sú v oblasti spotrebiteľských práv etablované. Spotrebiteľské centrum ani Združenie slovenských spotrebiteľov o občianskom združení Nahlas nikdy nepočuli.

„Spotrebiteľské Centrum a jeho organizačné zložky monitorujú združenia pôsobiace v oblasti ochrany spotrebiteľov a udržiavajú si prehľad o ich činnosti. Občianske združenie Nahlas nepoznáme, nespolupracujeme s ním a o tom, žeby sa daná organizácia aktívne alebo vôbec venovala ochrane práv spotrebiteľov, nemáme vedomosť,“ reagoval na našu otázku generálny riaditeľ neziskovej organizácie Spotrebiteľské Centrum Miroslav Antoňak.

Prečítajte si celý článok publikovaný dňa 23.04.2016 v NašaPrievidza.sk.

DISKUSIA K ČLÁNKU

Kliknutím na reklamu nás podporíte!

Na konci každého článku nájdete reklamu, na ktorú prosíme kliknite po prečítaní článku. Podporíte nás približne jedným centom.

Ďakujeme!