Ružinovská spotrebiteľská poradňa oslávila prvý rok svojej prevádzky

Spotrebiteľská poradňa v bratislavskom Ružinove oslávila svoj prvý rok svojej prevádzky. Pomohla 133 obyvateľom s reklamáciami aj exekúciami .

spotrebitelskecentrum_bratislava_ruzinov

spotrebitelskecentrum_bratislava_ruzinov

Presne pred rokom (11.01.2016) bola otvorená bezplatná spotrebiteľská poradňa v Ružinove . Tá je prevádzkovaná vďaka spolupráci Miestneho úradu Bratislava – Ružinov a neziskovej organizácii Spotrebiteľské Centrum. Svoje služby bude aj naďalej poskytovať obyvateľom miestnej časti v utorok od 14.00 do 16.00 a štvrtok od 15.00 do 17-tej hodiny.

Prvý rok „skúšobnej“ prevádzky bol aj pre neziskovku cennou skúsenosťou pri osobnom (kontaktnom) riešení sporov a problémov. Pracovníci poradne si museli neraz vypočuť ťažké životné príbehy obyvateľov, ich každodenné a nielen právne problémy ba dokonca i utrieť nejakú tu slzu skľúčeného klienta. Zaspomínal na uplynulý rok generálny riaditeľ Spotrebiteľského Centra – neziskovej organizácie, Miroslav Antoňak.

Poradňa v číslach

V spotrebiteľskej poradni sa v roku 2016 uskutočnilo 133 osobných konzultácii. Najviac (45) sa občania chodili radiť s nevybavenými alebo neúspešnými reklamáciami.  Viac ako štyridsiatke (41) občanov bola poskytnutá právna pomoc a poradenstvo  pri riešení exekúcie alebo pri jej zastavení.  Prvú trojicu najčastejších problémov spotrebiteľov uzatvárajú spory so správcami bytov a nesprávnymi vyúčtovaniami energií (18).

Ku konca roka začali spotrebitelia využívať poradňu najmä na získanie informácii o stave svojich spotrebiteľských zmlúv s nebankovými subjektmi a možnostiach odstúpenia či ukončenia týchto zmlúv. To priamo súvisí s činnosťou Spotrebiteľského Centra n.o. vrámci realizácie projektu ZmluvnéPodmienky.sk. Šesť občanov malo v čase návštevy poradne už začatý alebo vedený spor s bankou alebo nebankovkou, ktorých zastupovanie sme prevzali.

Služby bezplatného právneho poradenstva chceli využiť občania aj na získanie iných právnych rád, ktoré však nesúviseli s činnosťou organizácie a to najmä ohľadom dedičského konania, rozvodu či trestného stíhania.

Neziskovka počas roka zaviedla evidenčný systém osobných konzultácii, ktorého údaje zverejňuje na svojej webovej stránke v prehľadných grafoch. Tie si môže ktokoľvek pozrieť.

DISKUSIA K ČLÁNKU

Kliknutím na reklamu nás podporíte!

Na konci každého článku nájdete reklamu, na ktorú prosíme kliknite po prečítaní článku. Podporíte nás približne jedným centom.

Ďakujeme!