Novela zákona o zájazdoch je účinná. Do zákona bol pridaný §33a. Aké majú spotrebitelia – cestujúci práva a možnosti. Čo od vás môže cestovná kancelária požadovať? Denník N spolu so Spotrebiteľským Centrom pripravil niekoľko otázok a odpovedí, ktoré sa týkajú situácií, v akých sa môžu ocitnúť.
Parlament minulý týždeň v skrátenom legislatívnom konaní schválil novelu zákona o zájazdoch, ktorá má umožniť cestovným kanceláriám (CK) ponúknuť klientom s objednanými dovolenkami od 12. marca do 31. augusta 2020 odklad zájazdu na neskôr. Ak si ju nevyčerpajú, najneskôr v septembri 2021 im CK musia vyplatiť peniaze. Možnosť rýchlej výplaty sa týka len piatich skupín klientov. Tento týždeň vo štvrtok zákon podpísala prezidentka.
Som na dôchodku, mám zaplatený celý zájazd v lete do Talianska. No netrúfam si toto leto za hranice cestovať. Môžem dostať naspäť peniaze namiesto zájazdu, keď mám menej ako 65 rokov?
Vo vašom prípade platí, že by ste mali vyčkať na ponuku od CK a rozhodnúť sa, či vám vyhovuje zmena termínu/miesta dovolenky, ktorú vám navrhne CK, alebo nie. Ak nie a nedohodnete sa s CK inak, dostanete sa k svojim peniazom až v polovici septembra 2021.
Pokračovanie v článku na DENNÍK N