K výhláseniu konkurzu životnej poisťovne Rapid life príde podľa všetkého ešte tento rok. Svedčí o tom zvýšená aktivita antikampaní platených bývalým vedením poisťovne i mlčanie Národnej banky Slovenska.
Rapid Life Zivot Bez Obav
Približne pre mesiacom potvrdil guvernér Národnej banky Slovenska informáciu o tom, že jej nútená správkyňa nepredložila žiadosť na odsúhlasenie konkurzu. Pred časom sme námatkovo položili rovnakú otázku tlačovému oddeleniu NBS, to stroho odpovedalo, že táto informácia nie je verejná. NBS na otázky, ktoré nechce zodpovedať, používa frázu: „dohľad je neverejný“.
„Vďaka“ neverejnému dohľadu sa klienti poisťovne Rapid life (Prvá Česko-Slovenská poisťovňa) dozvedeli o stave poisťovne až po zavedení nútenej správy inými slovami neskoro. Regulátor pritom dlhodobo mlčal o vykonávaných kontrolách i nedostatkoch, ktoré pri nich odhalil.
Až následná medializácia situácie v životnej poisťovni však priniesla informácie o odmietnutých trestných oznámeniach, ktoré voči životnej poisťovni Rapid life podávala Národná banka ešte v roku 2010. Tie sa mali týkať prania špinavých peňazí v poisťovni a iných činností poisťovne, ktoré NBS vyhodnotila ako trestné.
„V situácii, kedy spotrebitelia nie sú o stave v životnej poisťovni Rapid life informovaní, nevedia čo bude s ich zmluvami a nemajú dostatok informácii o tom, čo a kedy bude nasledovať, je schovávanie sa za neverejnosť dozoru, neadekvátne. A to najmä vtedy, keď sú voči postupom regulátora podozrenia, že kontrolu nad skrachovanou poisťovňou nevykonával tak ako mal“ myslí si riaditeľ Spotrebiteľského Centra, Miroslav Antoňak.
Podľa Antoňaka, dáva aktuálne mlčanie NBS tušiť, že sa na pozadí (neverejne) dejú kroky smerujúce k vyhláseniu konkurzu, s ktorými nemusí byť ani samotná NBS stotožnená. Bude zaujímavé ďalej sledovať, čo sa ešte dozvieme o vzťahoch medzi bývalým vedením Rapid life, niekdajšími politickými elitami vládnej strany a samotnou Národnou bankou.
Bývalý prezident poisťovne Peter Talán v rozhovore pre Hospodárske noviny v polovici júla uviedol, že sa o danej situácii zhováral s päťdesiatimi poslancami, ktorí mu podľa jeho slov odporučili vydržať.
Bývalý čelní predstavitelia poisťovne sa budú pokúšať získať pre seba výhody – ešte raz zarobiť na okradnutých klientoch poisťovne, všetkými možnými spôsobmi. Jedným z nich je aj korupcia, ku ktorej sa samo vedenie poisťovne priznalo, avšak až v čase, keď im samým hrozí trestné stíhanie.
O tom, že sa konkurz poisťovne neodškriepiteľne blíži nasvedčuje aj dobre platená kampaň vedená voči našej organizácii (Spotrebiteľskému Centru) a jeho predstaviteľom. Aktuálne zaplatená reklama na sociálnej sieti Facebook smerujúca proti riaditeľovi Spotrebiteľského Centra s ohľadom na množstvo jej zobrazovania podľa štandardnej ponuky stojí približne 5 000 eur týždenne.
Pred časom si bývalý prezident poisťovne a zároveň jej majoritný akcionár Peter Talán zaplatil reklamný článok v jednom z denníkov na celú A4 začo zaplatil tiež nemalé tisícky eur.
Kam idú peniaze klientov poisťovne Rapid life? Na reklamy proti ich odporcom a vymývanie mozgov (manipulovanie) ľudí.
Cenným podkladom pre odhalenie plánov bývalého vedenia poisťovne Rapid life je tzv. „Scénar hlúpych ľudí„, ktorým v roku 2015 poisťovňa vydierala Národnú banku Slovenska.
Poisťovňa v ňom počítala ako s negatívnou mediálnou kampaňou a v tejto súvislosti s ukončovaním činnosti, s problémami pri likvidácii poistení ako aj so zavedením nútenej správy. Na konkurz nepomysleli.
Stiahnite si Scénar hlúpych ľudí podľa Rapid life v PDF.
Avšak prepočítali sa, nakoľko neočakávali, že sa klienti poisťovne začnú hromadne angažovať, organizovať v ucelenom celku, ktorí zastupujeme. Do dnešného dňa prijalo Spotrebiteľské Centrum 3 101 žiadostí o zastupovanie, čo len potvrdzuje fakt, že ľudia – klienti poisťovne Rapid life nie sú hlupáci, ktorí sa nechajú bývalým vedením podvodovne (poisťovne) zmiasť a opäť okradnúť.
Vedenie poisťovne dúfalo aj v to, že nútená správa pôjde v ich réžii. Avšak ako sa hovorí narazila kosa na kameň.
Z celého tzv. „Scenára hlúpych ľudí„, ktorí sa vedenie snažilo dodržiavať z dielne bývalého vedenia sú pre klientov podvodovne dôležité tieto body:
bod č. 16 – Existuje občianske združenie, s názvom vyplývajúcim z toho, že jeho členovia a zároveň klienti Rapidu chcú žalovať NBS. Združenie, ako sme už informovali vzniklo na popud bývalého vedenia poisťovne, s ktorým je prepojené. Napríklad manželkou podpredsedu tohto združenia MUDr. Petra Horvátha je dcéra prezidenta Talána.
bod č. 17 – Média aj našim pričínením objavili už právoplatné rozhodnutia súdov, podľa ktorých je za likvidovanie poistných udalostí a následne vyplácanie klientov poisťovne zodpovedná výhradne poisťovňa Rapid life. Akékoľvek argumenty zavinením škody NBS sú podľa právoplatných súdnych rozhodnutí irelevantné. Klientom, ktorých zastupovalo Spotrebiteľské Centrum v súdnych sporoch má Rapid life do dnešného dňa vyplatiť na základe rozhodnutí súdov viac ako 33 tisíc eur.
Žaloby voči Národnej banke Slovenska sú v tomto momente bezpredmetné a je naivné očakávať, od NBS, že bude znášať zodpovednosť za vykradnutie poisťovne jej bývalým vedením.
bod č. 18 – Zavedenie nútenej správy bolo pre klientov poisťovne jediným a zrejme aj nevyhnutným krokom k tomu, aby sa zabránilo ďalšiemu klamaniu a okrádaniu klientov poisťovne. Existuje nato jednoduchá otázka pre klientov: Oznámil Vám niekto z poisťovne, že k 31.12.2018 aj vaša poistná zmluva zanikne alebo, že poisťovňa ukončí svoju činnosť?
body č. 19 až 24 – Opisané udalosti sa udiali v inom časovom slede ako to predpokladalo bývalé vedenie poisťovne. Totiž najprv Rapid trucovito prerušil likvidácie poistných udalostí, svojim klientom minimálne dva roky tvrdil, že zmluvy sú neplatné, až následne bola zavedená nútená správa. O zavedenie nútenej správy nad podvodovňou Rapid life žiadalo regulátora aj Spotrebiteľské Centrum.
bod č. 25 a 26 – prezident Talán sa v roku 2015 spolu so svojimi „mediálnymi poradcami“ pozreli na svoje bankové účty a zistili, že nakradli dosť peňazí na platenie si antikampaní a cielené vyvolávanie chaosu či histérie medzi klientmi poisťovne.
Rapid v čase veštenia svojich scenárov nerátal s organizovanou, kvalifikovane zastupovanou skupinou poškodených spotrebiteľov akú momentálne predstavujú klienti zastupovaní Spotrebiteľským Centrom. Viac ako tri tisícky poškodených, ktorých zastupujeme je pre prezidenta poisťovne Talána priveľké sústo. Potvrdzuje to, ako sme vyššie uviedli štedro platená diskreditačná kampaň našej organizácie.
Cieľ bývalého vedenia poisťovne Rapid life je jasný, zneistiť poškodených klientov a odradiť ich od uplatňovania si pohľadávok. Vyveštili si, že hlupáci im uveria a peniaze im jednoducho bez boja darujú.
Každý jeden poškodený klient poisťovne Rapid life (Prvá Česko-Slovenská poisťovňa)
by sa mal zamyslieť nad tým, či sa cíti byť hlupákom.
Ak sa za hlupáka nepovažujete, prihláste sa do konkurzu!
Posledný bod scenára č. 27 by si mal každý jeden poškodený klient zapamätať ako básničku od Hviezdoslava, pretože jednoznačne hovorí o tom, že Talánovi a ďalším osobám z tejto rodinnej podvodovne nejde o vyplatenie klientov, no naplnenie ich vreciek ako akcionárov. Jednoduchšie povedané, chcú okradnúť ľudí dva krát.
„NBS v konečnom dôsledu aj tak bude musieť vyplatiť akcionárom Rapid life mnohomiliónovú škodu“
Nie je sporné, že do poisťovne Rapid life v priebehu konkurzu môžu prísť milióny eur zo súdnych sporov prebiehajúcich s Národnou bankou. Otázkou ostáva, kto ich akým spôsobom bude vrámci konkurzu deliť. Podľa Talánovho scenára sa hlupáci do konkurzu neprihlásia. A vy?
Záverom je potrebné dodať, že Rapid operoval aj so scenárom múdrych ľudí, podľa ktorého mala NBS potichúčky vyplatiť milióny eur Rapid life pričom klienti nemali o ničom tušiť. NBS takéto kupčenie s Rapid life „neverejne“ odmietla.