Podľa generálneho riaditeľa Spotrebiteľského Centra n.o. je dôležité, aby klienti stihli svoje nároky prihlásiť do 45 dní. Urobiť tak môžu aj neskôr, no stratia právo byť vo veriteľskom výbore.
spotrebitelske-centrum_rapid_life_cover-verzia
Riaditeľ Spotrebiteľského Centra Miroslav Antoňak vysvetľuje, ako majú postupovať klienti košickej poisťovne.
Hoci majú klienti v rukách zmluvy, musia sa prihlásiť aj do konkurzu. Niektorí majú v rukách zmluvy, iní právoplatné rozsudky, ďalší už vedú aj exekučné konanie. Tí, ktorí majú v rukách zmluvy a právoplatné rozsudky okresných súdov, si musia uplatniť svoje pohľadávky v konkurze. Je to potrebné kvôli tomu, aby vôbec niekedy dostali svoje peniaze. Ak si klient Rapid lifu neuplatní nárok na svoje pohľadávky, jeho nárok zanikne.
Musí byť prihláška napísaná právnym jazykom?
Pohľadávka musí byť predložená konkurznému správcovi na predpísanom tlačive, ktoré nie je najjednoduchšie vyplniť. Práve preto Spotrebiteľské Centrum bude aj naďalej zastupovať svojich klientov počas konkurzného konania, aby neurobili v prihláškach chyby. Na nesprávne podanú prihlášku sa neprihliada. Tým, čo si chcú uplatniť svoje pohľadávky, odporúčam obrátiť sa na Centrum právnej pomoci alebo na spotrebiteľské združenia a organizácie. Spoliehať sa sám na seba by bol zbytočný hazard.
Celý rozhovor si môžete prečítať v dnešnom (21.07.2017) vydaní Hospodárskych novín alebo v platenej verzi online kliknutím na tlačidlo nižšie